2013. április 9., kedd

Élmények és benyomások Örményországról

Szóval elsősorban: hazaértem, minden rendben van, nem veszett el a csomagom, nem vettek vagy tettek bele semmit :)

Szóval, hol is kezdjem. jaa, ott, hogy mi is volt ez: PBP - partnership building program. Azaz a további Youth in Action (EUs program) programhoz kerestünk és találtunk itt partner szervezeteket, országokat. Az egésznek az volt/lett volna az értelme, hogy jó kapcsolatokat alakítsunk ki egymással - azért ez túlnyomó részt sikerült is - és a későbbiekben, pl. május 1.-gyel már tudjunk is közösen pályázatokat beadni. Ezt még meglátjuk. Egy jó kis projektet ugyan kidolgoztunk, de az idő rövidsége miatt, majd csak októberben adjuk be. Szóval meglátjuk:)

9 országból voltak résztvevők: Ukrajna (4fő), Spanyolor. (4fő), Olaszország (2 fő), Franciaország (2fő),  Bulgária (1fő), Románia (2fő), Magyarország (2fő), Grúzia (4fő), és Örményor.
Nagyrészt fiatalok, mint én :D

Szinte mindenki jól beszélt angolul, velem meg türelmesek voltak :D
De néha még is meglepődtem magamon, hogy milyen jól megy az angol... vagy csak nem szóltak, hogy nem mondom jól:)

Yerevan: olyan mint Kelet-Törökország, de ezt azt hiszem írtam már.
A második napon mielőtt még a célhelyre mentünk volta (Tsaghkadzor), a bolgár fiú (Niko) és mi két magyar lány elmentünk várost nézni.

Tsagkhadzor: a hegyek között, Yerevántól 50 km-re, télen síparadicsom, nyáron pedig nem tudom mi, mert az nem derült ki, de lényeg, hogy nyáron is szezon van. A kávézó tavasszal nincs nyítva, mert nem szezon:) Helyi emberkékkel nem nagyon találkoztunk.
Nagyon csendes és nyugodt hely!! Ami a tomboló iskolások után egy álom volt - egy hétig :)

A helyi látnivalók:

Néhány kép a szemináriumról:

Az intercultur nightról:
kicsit furán oldották meg, na de sebaj, azért sikerült jól belakmároznunk a különböző nemzetek érdekességeiből és italaiból:)
Ja a képen Martina barátném :)

A spanyol fiú és az óriás olivabogyók:)

A néni aki folyton seperte az udvart... nem tudjuk, hogy miért... de minden nap ott volt és sepert...
 Az egyik leves amit utáltunk... nagyon furák voltak a kaják a hostelben... minden ételbe tettek koriandert, ami nem igazán a mi izlésünk volt.
Volt egy két török kajára emlékeztetű az tetszett. De minden reggeli ugyanaz volt: tojás, sajt, vaj, kenyér. Van tejföljük és turó szerűségük, aminek nagyon örültem. Egyik reggelire pl. húsos tésztát kaptunk...
 A hostel:

Igen, 20 fok körül volt az időjárás végig a héten, nagyon nagyon csudajó volt. De még a hó is itt volt.

Ismét Yerevan, az utolsó napunk ott. Virágzik az orgona!!

Az örmény parlament:

Ez pedig már a moszkvai reptér. Igen, itt 0 fok volt! Mert hiába, hogy Törökország és Örményország szomszédok, közvetlen járatot nem találtam... sőt a határ igazából zárva is... Szóval megnéztem és vártam pár órát Moszkvában a reptéren.