2013. március 31., vasárnap

Egy hét Örményország

Először is boldog Hó-Nyuszit Mindenkinek :D

Másodszor éljen Április 1., a Bolondok napja :D

Harmadszor pedig üdvözlet Mindenkinek Jerevánból, Örményországból!:)

Tegnap 14-kor landoltam  Jerevában, indultam éjjel 1:40kor Isztanbulból, na nem azért mert ilyen messze van hiszen két szomszédos ország - sok problémával fűszerezve, hanem mert közben megnéztem a moszkvai repteret is.
Most h röpke 10 óra alatt átnéztem 3 ország ember és arcszerkezetéből valamennyi szeletkét a következőre jutottam: a magyarorokat tényleg sok-sok népből gyúrták össze az évszázadok. A pogácsa képű, fakó hajó, világos színű szemű oroszokból bőven van bennünk is:)

Hogy milyen az örmény pasik? Az első majd a második gondolatom is ez volt: mint a török pasik! Némelyik magasabb és vállasabb ugyan, talán egy leheletnyi kevesebb fekete szőrzet van az arcukon és a házasok-gyerekesek szabályosan pocakosak. Szóval, mintha otthon lennénk, de nem értem amit beszélnek!!!! A gondolataim törökül törnek fel, beléptem a boltba és az első köszönés ami eszembe jut az a Merhaba - mondjuk még jó, hogy nem a "Selam aleykum", ami erősen muszlim köszönés, és köztudott h itt nincsenek muszlimok. Ja a Merhaba is arab szó mellesleg:)

No, de igyekszem legyűrni és nem sokat mesélni az én imádott városomról Istanbulról... itt ugyanis köztudottan nem szívlelik a törököket, történt egy s két dolog a közös történelműkben... örménynépirtás meg ilyenek...

Tehát a tegnapi nappal kezdetét vette az egy hetes angol nyelvű kiképzésem! 
Miután landoltam és megtalált aki engem várt, vártunk még egy órát mert 2 spanyol csajnak is kellett volna jönnie, de nem jöttek....
Az üres reptéri kijárat.


Elvittek a szállásra, egy hostelba, aminek a környékétől először sokkot kaptam, már féltem h szegény barátnőm,Martina mennyire ki lesz akadva, ha ezt meglátja! Ő ehhez még inkább nincs szokva!

Maga a hostel teljesen rendben van:)
A teraszról ez a látvány fogad! Elég rosszul sikerültek, majd ma újra próbálkozom!


A zuhany, ejtőzés, némi étel után: a lavas itt is lavas (örmény kenyér):)
elindultam felfedezni a váorst, Stephan a házi gazdánk, rajzolt egy térképét, a metroig, plusz adott egy városközpontról szóló térképet, sőt még némi pénzt.
Két dolog ami elég nyomasztó: a sok nulla a pénzen és az írásuk. A hangzó nyelv rettentően hasonlít a perzsára, végülis az is szomszéd :D de tudom, hogy nincs közük egymáshoz. Nagyon érdekes az abc-jük, csak nem ismerem és ez frusztrál:D
A pénzük értékét még nem értem, de valszeg előbb elsajátítom, mint az abc-t:D

Szóval a város, mintha kelet-törökország lenne, a házak mind egy szín árnyalatában (tégla, rózsaszín) pompáznak, sok a félbehagyott, vagy megkezdett építkezés... és a szovjet időket nem lehet csak úgy levetkezni, na nekünk sem megy!
Ez a metro, ahol egyébként nem lehet fényképzeni, maga a szerelvény pont ugyanolyan mint a Budapest, hangos, de nem koszos!
 A tortákat szintén tilos volt lefényképezni, rám szóltak.

A városrók képek, hogy mi mi az még nem egyértelmű

























Város nézés: A város 2794 éves, így a világ egyik legrégebbi városa.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése