2013. február 25., hétfő

Kultúrprogramok sora

Megint egy mozgalmas hétvégét tudhatok magam mögött...
Órára való készülés és takarítás kimaradt (mosás volt ugyan!), de a komfortzónám határait bőven át-átléptem... vagy most érkeztem meg igazán oda - ez még kérdés:)

Csütörtök este a Kooperatif Bárba mentünk Andi, Hanna és én. A rendezvény neve: Spoken Istanbul (ha jól emlékszem). Ez egy amatőr előadó est volt, bárki megmutathatta tehetségét, kedvtelését: voltak énekesek, duók angolul és a saját nyelvükön (olaszul, spanyolul), voltak akik a saját művüket adták elő, voltak akik ismert dalokat. Aztán a őket követték felváltva a török és angol nyelvű slam költők: 3 török srác is kiállt a saját költeményével és előadta. Szerintem óriási volt!!! Sokat hallottam már a slamről, de nem hallottam, nem láttam még! A felét nem értettem, de így is átjött az érzés!! Március 13-án lesz a következő ilyen hasonló este, megyünk!!
Volt egy stanupos is.








Rengetegen voltak a bárban, nagyon sok külföldi, de helyi arcok is! Mindenféle fiatalok!!

Pénteken találkoztam Semaval. Ő Niki barátnőm új török barátnője! Egy spanyolországi meetingetn találtak nagyon egymásra és azóta ez a barátság csak tovább erősödött. Aztán a face-n Niki összehozott minket. Most egy görögországi meetingről jöttek busszal, majd mentek tovább Hatayba repcsivel. Az átszállásnál volt egy jó pár órájuk és így tudtunk találkozni a városban. Nagyon kedves csajszi!! Beszélgettünk, sétáltunk, halas szendvicset ettünk Eminönüben:)


Este Ildivel söröztünk Kadiköyben kettesben. Hívtunk magyar erasmusos fiúkat de nem jöttek, Andi meg Gergő túl fáradt volt. Ildi eszméletlen csajszi... úgy káromkodik, mint a kocsis! De tényleg! Szerintem ő otthon is ilyen! Otthon valszeg letagadnám, de itt még jó, hogy senki sem érti és akkorákat nevetünk rajta, vele :)) Gergőnek nagyon bejön ez a szabadszájúság:P

Kadiköyből kb 15 perc, hogy haza érjek: busz aztán egy kis séta. A buszon sikerült összeszednem egy török srácot... még azt sem mondom, hogy szemeztünk... mert nem, de amikor oda léptem az ajtóhoz és jeleztem, és a szemem sarkából láttam, hogy ő is mögöttem, van akkor már tudtam, hogy megszólít.
Így is történt: megkérdezte, hogy beszélhetünk-e. Mondtam okés, egy irányba mentünk - elvileg ő is arra lakik. Majd a házunk előtt elkérte az elérhetőségeimet :)

Szombaton Ildivel elmentünk az Ikea-ba. Tudom nem túl kreatív, de ha egyszer ott vannak olcsóbb dolgok. Egy hatalmas plaza mellett van.
Belülről a plaza:

 Az a kis emberke ott Idli:



Beszereztem egy olvasó lámpát, mert az egy szem villanykörtém nem mindig akar működni... egy párnát, mert ami volt olyan kemény volt, hogy a fülemet is elnyomtam - szegény én :), bögréket, hogy ha jönnek vendég tudjak nekik miben teát adni, illatgyertyát, mert az nőcis, Andinak boros poharakat, mert azok elfogytak a hosszú harc alatt... szóval csupa hasznos dolgot:)
Az egészben az volt a legviccesebb, hogy vártuk az ingyenes járatot, mert ha már van akkor nyilván menjünk azzal... csak nem jött, csak nem jött, már vagy fél órát ott vártunk - többet, mert előbb mentünk a megállóban - amikor mondta Ildi, hogy 14:02-ig várunk, nem tovább... okés, és láss csodát 14:02-kor megjelent a busz! Szóval nem tudtuk eldönteni, hogy ezt én vagy Ildi vagy a város vonzotta be:)
Az ikea éttermében - szóval nem minden standard, az ikea is alkalmazkodik a helyi szokásokhoz... nálunk miért nem árulnak pörköltöt vagy gulyást? :D

Szombaton este átmentünk Karaköyben, ott találkoztunk Andival, hármasban buliztunk.
A hajón találkoztunk két erasmus diákkal, egy olasszal és egy spanyollal. viccesek voltak! Kiderült, hogy az olasz srác is a 19F-s busszal jár suliba, amelyiken előző nap találkoztam a török sráccal. Andi egyből elnevezte randijáratnak :D

Megnéztünk pár sznob helyet... aztán Araf. Reggel haza jöttünk, persze megszívtuk, mert  reggel 5-6 között Kadiköyből nincs se dolmus, se busz... csak taxi... arra meg nem volt nálam pénz, szóval haza sétáltam. Reggel 6ra haza is értem.
Az egyik helyről ilyen volt a kilátás - hm, már értem miért került egy 33cl-s sör 15 lirába... (kb. 6,5 euro). A bárban mi hárman voltunk a legfiatalabbak, de tényleg!!! 




Vasárnap pedig Birtalan Áron előadásán voltunk, koncertnek nem igazán nevezném... de zenei és videó performasznak inkább.
http://www.youtube.com/watch?v=TbUcmDHVc_g
Ugurt is hívtuk, nagyon kis cuki fiú :) Hihetetlen mennyire tud magyarul! Most görögül és németül is tanul.
Előbb két török dj és videós csávó volt, akire persze mi azt hittük, hogy magyar és ment a vita köztünk, hogy kiszólítsa meg. Mire egyértelművé vált, hogy ő török és majd csak utána lesz a magyar srác.
A török:



A magyar srácot akkor szólítottuk meg amikor már mentünk és nagyon meglepődött, hogy magyarok vagyunk és hogy ha itt élünk huzamosan akkor még tudunk magyarul. Egy nagyon induvidualista srác, egy igazi őrült:) De nagyon érdekes volt amit csinált. Mindannyian komfortzónánk új oldalit ismertük meg:D



Gergő is élvezte a magyar elektronikus zenét:


 Csak úgy képek:

 Itt kell lottózni, mert innen kerülnek gyakran a nyertes számok: (abla = nővér, néni)

A "szokásos" Boszporusz és hajók


 A park mellett már virágzik a cseresznyefa (szerintem ez az...)


A vacsim - ma piac nap van:)

Holnap esti program:

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése